OPEN N CZ

Rok 2020 byl v české rally premiérovým pro třídu OPEN N CZ. Vozy kombinující osvědčenou techniku vozů Lancer Evolution a moderní prvky kompaktních vozů, které by měly být možností týmů využít své zkušenosti a techniku, po expiraci homologací vozů Lancer.
Uplynulý rok nebyl ideální pro českou rally, tak se více testovalo než závodilo. Každopádně se každý ujetý kilometr vyplatil a vozy OPEN N budou ve výsledcích zřetelně vidět, tak jak doufáme.
Ovladatelnost ve vysokých rychlostech, v technických pasážích je oproti velkému „enku“ nesrovnatelně lepší. Brzdy jsou přesnější a k bezpečnosti přispívá i aerodynamika, která dává pilotovi mnohem větší jistotu a dovoluje mu více využít potenciál vozu.


Jedním z převzatých homologačních prvků je motor Lanceru, který je spolehlivý a nabízí majitelům ověřenou kvalitu za přijatelné peníze.
Protocars.cz svěřuje kompletní péči motorů firmě KOMVET RACING.


Vyzpovídali jsme tedy Davida Komárka.

Davide co říkáš ty na třídu OPEN N CZ?

Když se o tom začalo jednat, zaradoval jsem se. Principem je to totiž naprosto správně. Krásné moderní karoserie s dostupnou a kvalitní technikou vozů Mitsubishi Evo.
Motory, sekvence, poloosy, diferáky a ostatní díly na to nejsou extrémně drahé. Za léta vývoje se vychytaly mouchy, prostě šance na rychlé auto co může bojovat s pomalejší polovinou vozů R5.

V čem vyniká spolehlivost motorů Lancer Evolution?

Je to staré dobré železo, které Mitsubishi neustále vyvíjelo až do roku 2006. Stále si myslím,
že tento 2l motor je do dnes nepřekonaný. Z úplně sériového motoru bez restriktoru jde
„vydolovat“ téměř 400ps při zachování opravdu dlouhé životnosti o čemž si dnešní motory mohou jen nechat zdát.

Jaký podíl na úspěchu vozu má kvalitní a spolehlivý motor?

Na úspěchu v motoristické disciplíně jako je rally samozřejmě záleží úplně na každém
komponentu a na kvalitě posádky. Při dnešní konkurenci není možné mít něco jen na 95% když chci atakovat přední umístění. Tím pádem motor musí být nejen spolehlivý, ale i maximálně výkonný.
Komvet racing se přes 20 let specializuje na motory vozů typu Mitsubishi Evo. Máme vlastní válcový dynamometr a sami ladíme motory, vlastní závodní team, takže snadno ověříme, který komponent funguje a nebo nefunguje. Již v roce 2004 jsme postavili první 2300 ccm turbo motor pro závody do vrchu, kde největší devizou byl masivní kroutící moment v nízkých otáčkách a tím pádem perfektní akcelerace z každé zatáčky. Jako první firma na světě jsme v roce 2014 vymysleli a postavili 1750 ccm 600PS turbo motor pro otevřené sportovní prototypy a později I pro superbuggy na autocross. Je to jediný takový turbomotor co má použitelný rozsah od 5000 do 10.000 rpm.
Zakázka od firmy PROTOCARS CZ na jejich motor do Mirage zněla: udělej absolutní TOP.
A myslím, že se to podařilo. Každý kdo se v tom svezl řekl, že to jede moc.
Protože motory ve vozech kategorie Proto musí mít 33mm restriktor, výkony pohonných jednotek se pohybují od 280ps sériového motoru až po 330ps top závodního motoru.
Každý “kůň” se prostě počítá.

Jaký názor máš na tyto vozy z pohledu pilota s obrovskými zkušenostmi s vozy Lancer Evolution všech generací?

Je to radost řídit, je to agilní, snadno ovladatelné, letí to jak splašené, super to brzdí a není to drahé. Mohla v tom být budoucnost těch čtyřkolkářů, pro které je Fabia cup příliš nákladný. Bohužel náš Autoklub rozhoduje v každé disciplíně jako slon v porcelánu. Nekompetentně. Vždy aniž by vůbec uvážil důsledky svého počínání. To co se stalo za poslední 3 měsíce na kopcích nebo teď na rally je buď známka diletantství, protlačení finančních zájmů těch kdo se na těchto rozhodnutích podílí. Pouze úzká skupina jezdců z těchto rozhodnutí může profitovat. Jestli je to A nebo B si každý může domyslet sám. Sportovní stránka přestala existovat, jestli autoklub někoho poškodí je pro lidi co tam sedí úplně nepodstatné. Bohužel toto odnesou i pořadatelé.

Aktuality

Martin Semerád je zpět!

Martin Semerád je zpět!

Na prvním závodě jednodenního seriálu Rallysprintu Kopná se po dlouhé odmlce ukáže na českých tratích Martin Semerád. „Přese všechna má dlouhodobá vyjádření i přesvědčení, že už znovu do závoďáku na českých, mistrovských tratích nesednu, jsem se nechal jednoduše...

Kontakt

AutoCars - čtyřkolky, náhradní díly Mitsubishi

Sídlo

AUTO CARS
RADEK FÁRA s.r.o.

Dublovice 227
262 51 Dublovice

IČO: 27374998
DIČ: CZ27374998

PRODEJ A PRONÁJEM ZÁVODNÍCH VOZŮ

info@protocars.cz

Provozovna

Dublovice 244
26251 Dublovice

Poslat zprávu

11 + 1 =